dinsdag 9 augustus 2016

Dinsdag: Panoramabahn en regen

Vanochtend zou het nog droog blijven, dus zijn we voor de derde keer naar boven gegaan met onze almekarte. Om 9.00 uur parkeerden we de auto tegenover de Intersport en laat daar nu net een kraam buiten staan met sale artikelen. Dus kon Jeanny een winterjas scoren.

Daarna met de bahn helemaal naar boven en bij "onze" alm lekker koffie drinken buiten met mooi uitzicht.

We hebben even in de zon gezeten en toen was het over. Bij het begin van de afdaling liepen we ineens in de wolken.
Onze tweede alm waar we vanmorgen kwamen, is de Panoramastube. Vorig jaar is deze verbouwd. Een heel nieuw gedeelte met slaapkamers met uitzicht op het dal is eraan gebouwd. Nu blijkt, dat deze in de zomer gesloten is. Ongelooflijk! En nu wordt er weer een bijgebouwd.
We zijn even naar het zonneterras gegaan, zodat we daar het uitzicht eens konden zien.

Daarna verder lopen en gelukkig werd het weer helder. We konden nu de 2 volgende almen: Gehwolf en Harbach goed zien. We liepen zo heerlijk tussen de bloemenvelden.
Hier geen Edelweiss. We kwamen daarna op een bekende skiroute voor Joep. Hier zijn kinderfiguren uit boomstammen gekapt. Rondom een stam stond een plateau, waar men nog mee bezig was.

We gingen daarna het bos in met de afdaling. Een heel mooi oud bos. Op La Palma noemen ze dit een oerbos.
Dit was heerlijk wandelen. Beter dan klimmen, zegt Jeanny, haha. Maar helaas, de eerste druppels beginnen al te vallen. Gelukkig nog niet hard. En zo lopen we verder tot aan een bank en toen begon het hard te regenen en we zaten daar lekker droog.
Ook wandelaars, die aan het klimmen waren, kwamen langs. Zij moesten nog 50 minuten klimmen en wij 40 minuten dalen naar het middelstation. Het bleek al snel, dat de regen zich erg snel tot een stroompje vormt en dat boomwortels wel erg glad worden door de regen. We zijn dus met de nodige voorzichtigheid verder gaan dalen.
En we waren blij, dat we het middelstation zagen door de mist, want het regende toch wel erg hard. En de laatste fahrt ging die ochtend om 12.00 uur en we waren er om 11.50 uur. Pffff.
Het plensde keihard in het dorp, dus het was hardlopen door de stroompjes water naar het parkeerterrein. Nog even naar de Billa parkeergarage gereden en de laatste boodschappen gedaan.
Thuis een heerlijke uitsmijter gemaakt en daarna begonnen we aan onze andere hobbys. Het haakwerk is bijna af. Nog even een foto gemaakt van onze aankopen

Rond 16.15 uur werd het droog en de zon kwam zelfs even, dus naar buiten. Op het fietspad de Ache goed kunnen bekijken. Er kan nu in geraft worden. Wat een stroomversnelling!!
Ook zien we dat er diverse stukken grond zijn verzakt. Zou dit normaal zijn?
We wilden de waterval wel eens zien, maar konden er helaas niet dichterbij komen. We zijn hiervoor wel een stuk geklommen, puf puf, maar helaas.
Wel een mooie nieuwe schuur gevonden. Traditioneel en toch modern.
We hebben weer samen gekookt en lekker gegeten. En daarna bleef het de gehele avond regenen, maar we vervelen ons niet, haha.
Jeanny heeft vandaag 17.745 stappen, 13,3 km en 28 trappen gelopen.